Всичко за мен

Моята снимка
Terni, Italy
Просто една щастлива жена!!!

понеделник, 21 ноември 2011 г.

Mademoiselle chante le blues

Mademoiselle chante le blues
Soyez pas trop jalouses
Mademoiselle boit du rouge
Mademoiselle chante le blues...
 Patricia Kaas
   
Днес в моя блогодом посрещнах моята мила приятелка Candy и нейния Сладък асистент. Преди доста време бях на гости при Candy с темата –Кухнята на Израел. Днес Candy ще ми гостува с една много интересна, романтична и пълна с романтика и шик кухня-Френска кухня.
Всичко е направено с много старание, вкус и разбира се любов. Заповядайте!!!

Здравейте, аз съм Кенди и днес гостувам с най-голямо удоволствие при най- щастливата жена в блогосферата: Румяна Пулчева!
Руми, миличка много благодаря за тази покана и за оказаното ти доверие към мен! Поканата ти ме изненада, изключително приятно, дори съм много поласкана/ ето тук е мястото за една изчервена емотиконка/:).
И тъй като това е първото ми гостуване реших, че трябва да е нещо специално, освен това Руми ми гостува с прекрасно и вкусно меню и ни запозна с тайните на Израелската кухня.
/Друг е въпроса, че толкова ми хареса нейното гостуване, че ми се прииска пак да я каня отново и отново... /
Мислих, мислих и реших: какво по-специално от прочутата Френска кухня – все пак е с изградена репутация за най-добра в света!  Друг е въпроса до колко ще се справя с това предизвикателство, но оставям коментарите на вас :).
За днешното меню съм избрала световно популярни рецепти, които имат безброй варианти на изпълнение. Аз ги приготвих, като се придържах към основните продукти, консултирайки се със световната кухня.
Преди да започнем с кулинарните ни подаръци, искам да ти подаря  това сладурско букетче с рози от есенни листа, което изработихме специално за теб!  Приеми го с много топли чувства от мен и малкият ми асистент.
За да не ви отвличам вниманието след малко, когато споделя рецептите, ще разкажа накратко за тях.
Опитах се да ги обясня по възможно най-достъпния начин, без излишни коментари. Лично на мен ми беше много трудно с тези рецепти, най- вече с тортата, защото в бг блогове почти липсват, /има ги в сайтове с рецепти, но това там е друго, тези рецепти са без снимки и не са правени от авторите на сайта/, а с превода от чуждестранните блогове направо се обърках, да не говорим, че рецептите много се разминават. Все пак разгледах поне по 5-6 варианта на всяка рецепта. 
Избрах: „Аспержи а ла фламанде”, „Фугас” и „торта Опера”.

Тортата ми е съвкупност от много рецепти: от тук блат, оттам крем.  Начина на подреждане навсякъде е различен, аз се спрях на този. Не знам точно кой е правилния, но така се получи добре.
И за да не ви разсейвам повече ви представям рецептите от Световноизвестната Френска кухня:


Аспержи а ла фламанде / Asperges a la flamande
Продукти:10 бр. бели аспержи, 2 яйца, 2 с. л. ситно нарязан магданоз, 100 гр. краве масло, черен пипер, сол, индийско орехче
Обелете аспержите с белачка за картофи. Пуснете ги във вряща вода с 1 с.л. сол, 1 с.л. захар и черен пипер. Сварете ги за 10 до 20 минути. Извадете ги и ги отцедете върху кухненска кърпа.
Сварете яйцата твърдо за 10 минути, засечени от момента на завиране.
Обелете ги и извадете 1 жълтък.Сложете в горещ сух съд кравето масло да се разтопи и към него добавете единия жълтък. /Не дръжте на котлон/. Разбъркайте добре докато получите крем , добавете щипка черен пипер.Оставете този съд в друг, в който има топла вода.Нарежете останалите сварени яйца на дребно.
В чиния подредете аспержите.Полейте ги със соса.
Поръсете с индийско орехче.
Изсипете върху аспержите нарязаните яйца.Поръсете с нарязан магданоз.

 Фугас / Fougasse
 150  гр  брашно, 1 / 2 ч. л. суха мая за хляб, 1 / 2 ч. л. Сол, 1 / 2 ч. л. сух риган, 90 мл вода, 1 с. л. зехтин
5 зелени маслини, нарязани на ситно,2 ивици бекон, нарязани на ситно
Приготвяне:
Пресейте брашното в купа с маята и солта. Добавете ригана. Разбъркайте добре.
Направете в центъра кладенче и добавете зехтина и хладката вода.
Смесете съставките и замесете тесто.
Прехвърлете го върху набрашнена повърхност и месете около 10-15 минути, докато спре да лепне.
Добавете маслините и бекона и месете още около 5 минути, хубаво да се омешат.
Прехвърлете тестото в намазана със зехтин купа, покрийте с фолио за свежо съхранение и оставете да втаса 1 час, докато удвои обема си.
Разделете го на равни топки и ги разточете в елипсовидна форма.
Направете прорези, така, че да имитират листо.
Поставете готовите”листа” в намаслена тава и ги оставете да починат за 15 минути.
Намажете ги леко със зехтин.
Изпечете ги в предварително загрята на 220 градуса фурна за 15-20 минути до зачервяване.

*На много места срещнах вариант на тази питка с прясна мая за хляб. Предполагам, че също става. Освен това може да променяте вкуса, както пожелаете като променяте билките, които слагате или останалите овкусители: разноцветни маслини, сушени домати и т.н.

Торта Опера / Gâteau Opéra
 Бадемов блат:75 гр пудра захар, 2 ½ с.л. брашно, 75 гр бадемово брашно,3 яйца, 15 гр безсолно краве масло, 3 белтъка, 1 с.л. пудра захар
Включете фурната на 220 градуса да загрява.
Подгответе тава, като я застелите с хартия за печене./ правоъгълна или квадратна, моята е с вътрешни размери 26/17 см/.
В купа пресейте брашното, пудрата захар и бадемовото брашно.
Добавяйте яйцата едно по едно и разбийте до гладка смес.
Добавете разтопеното масло и разбийте отново.
В отделна купа разбийте белтъците на пяна и добавете 1 с.л. пудра захар.
Разбийте до получаване на гладки върхове. Не прекалявайте.
Обединете двете смеси, като изсипвате от белтъците към другата смес на няколко пъти. Бъркайте по метода загребване- обръщане.
Тук имате няколко варианта за печене на блатовете:
Може да изсипете цялата смес и след изпичане да я разрежете напречно на 4 блата.
Може да разделите сместта на две части и да ги опечете поотделно и след това всеки блат да разрежете на две.
Може да изпечете 4 отделни блата.
Целта е накрая да получите 4 тънки блата. Аз използвах вариант 2.
Изсипете сместа във тавата и печете на 220 градуса за около 8 минути.
Извадете, обърнете върху решетка и отсранете хартията.
След като блатовете изстинат добре може да ги разрязвате.
 Шоколадов ганаж:1 ч.л. разтворимо кафе / нес /, 200 гр хубав черен шоколад, 150 гр течна сладкарска сметана,75 гр краве масло
Сложете сметаната, кафето и шоколада в съд на водна баня да загреят до разтопяване на шоколада. Не трябва да завира водата.
Добавете кравето масло и разбъркайте добре.
След като сместта стане на хубав плътен крем я оставете настрани.
 Маслен крем:1 ч.л. разтворимо кафе / нес/, 1 с.л. топла вода, 125 гр краве масло
200 гр пудра захар
Смесете кафето и водата.В друг съд разбийте захарта и маслото на крем.
Добавете кафето и разбъркайте.Оставете настрани.
Кафе сироп:1 с.л. разтворимо кафе, 140 мл вода
Сглобяване на тортата:Изберете форма, чиния или подходящ съд, според големина на блатовете.

Сложете първия блат.
Полейте сироп.
Нанесете тънък слой ганаж.
Оставете в хладилник за 10 минути.
Нанесете маслен крем, малко по-дебел слой от ганажа.
Оставете в хладилник за 10 минути.
Сложете втория блат и повторете процедурата: блат- сироп – ганаж – маслен крем.
Така постъпете и с останалите блатове.
Накрая завършете с ганаж и оставете в хладилник да стегне.

 Руми, удоволствие е, човек да те познава дори и виртуално!
Надявам се някой ден да я хапнем тази тортичка заедно:).

Скъпа Candy, благодаря ти много за вкусното гостуване, както винаги всичко при теб е с много старание и вкус сервирано и снимано. Не ми останаха думи в главата, защото мислите ми са в тортата, представям си колко ли е вкусна, а с кафе ще е уникална.  
Благодари специално от мен на малкия ти Сладък асистент за хубавите цветя, много е трогателно някой да направи нещо специално за мен! 
И аз се надявам някой ден да се видим и да се запознаем лично.Сигурна съм ще имаме много общи теми за хубаво изкарване на време. Задължително си вземи асистента да му се порадвам :) 

5 коментара:

  1. Леле, Руми скри ми шапката с това начало! Гледам публикация от твоя блог и се завъртях да видя какво става:). Не знам откъде ти хрумват тези идеи, но си страхотна! Благодаря ти за гостоприемството и милите думи, които написа за мен! Сигурна съм, че всичките гости на блога ти ще бъдат много щастливи, аз вече съм! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. CANDY, аз бих искала да ти благодаря, защото прие поканата ми и така ме зарадва, особено с тази торта...все още си мисля за нея :)

    ОтговорИзтриване
  3. Руми, Candy, получило се е едно невероятно гостуване! Толкова разнообразно меню, подбрано и направено с много вкус, усет и любов. И трите предложения ми харесват, защото са наслада за окото и небцето. Тортата изглежда уникално! Мога само да предполагам, с какъв страхотен вкус е!:-)))
    Прегръдки и поздравления за гостенка и домакиня, както и за малкия сладък помощник!!:-))
    Хубава седмица, момичета!

    ОтговорИзтриване
  4. Monicka и аз съм на мнение че Candy е подбрала страхотни предложения, а за тортата не знам какво ще правя, умирам от желание да я направя и опитам, но съм на диета за нова година искам да се вталя малко, макар че с моите "манджорлъци" много трудно става, но засега успявам. Мисля за нова година да направя да изненадам моите гости :)

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравление за домакинята и гостенката...Много хубави рецепти-интересни и вкусни.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване