Всичко за мен

Моята снимка
Terni, Italy
Просто една щастлива жена!!!

вторник, 16 август 2011 г.

СЛАДКО ОТ БОРОВИНКИ

Малко странна снимка, но на мен ми харесва, има нещо вълшебно и мистично в тази снимка, а всъщност просто пара от сладкото :) което само да си изключа фотоапарата и ще затворя в буркани, събрани от цяла София :)
Това сладко може да стане фаворит на всяка трапеза, било то за десерт - палачинки, чизкейк, торти, кремчета, към печени меса или за допълнение към кашкавалената чиния на масата. Само да знаете колко са вкусни френските сиренца потопени в това сладко....ммммммням Обожавам го!!!!!

‎3 кг. боровинки, 2 кг. захар. Измих боровинките, прецедих ги и ги засипах със захар. Оставих ги за няколко часа да пуснат сока си и ги сложих да се варят. Задължителното условие за вкусно и красиво сладко- навреме да се отпени и постоянно да се отпенва. Повтаря се още 2 пъти и се затваря сладкото в сухи, затоплени буркани. Бурканите се поставят с капачките надолу и се затрупват с одеяо. Оставят се бурканите за 2 дни да изстинат. Това е едно от най-великите сладка на света- задължително си направете, обожавам го, надявам се и вие :)

19 коментара:

  1. Руми, обожавам боровинки, мога да си представя, колко е уханно сладкото ти.:-)))
    Когато имаш време, намини през блогчето ми, там те очаква награда.:-))
    Хубава петъчна вечер и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря много за хубавите думи и наградата, трогна ме до сълзи. Радвам се, че намери нещо вкусно и любимо тук при мен :)

    ОтговорИзтриване
  3. Със сигурнос е хубаво сладкото от боровинки-не съм правила до сега,но ако има на пазара ще си купя.Ще пробвам с одеяло,защо когато ги затварям сладката горещи и обръщам,след време хваща мухъл отгоре и затова за по-сигурно ги стерилизилам.
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Сигурно има още боровинки, но са по-скъпи. Така правя сладкото както съм написала, но го съхранявам на хладно. Хладилника е най-сигурно. Или мазе. Мухлясва заради конденса който се появява от горещото сладко. За това сладко съм сигурна, правя го всяка година, досега не съм имала проблем.

    ОтговорИзтриване
  5. И аз мисля да си направя сладкото. Слагате ли лимонтозу? Аз искам максимално да е изчистено от "примеси" и мисля да го пропусна, четох, че доста хора не слагат.
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Никога не слагам лимонтозу никъде, използвам само сок от лимон и захар.В сладкото от боровинки не слагам и лимонов сок.От години го правя само с плодове и захар. Досега не съм имала проблем, винаги всичко е било супер.Задължително направи, единствено се чудя откъде ще вземеш боровинки по това време :) Приятен ден и успех в боровинковаренето :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, точно това исках да знам.
    Да, малко се забавих, вече боровинки няма ;(

    ОтговорИзтриване
  8. Да, боровинки няма, но ако знаеш какви вкусни круши има по пазарите, а и дюлите след няколко седмици ще заемат достойното си място по витрините на зеленчуково-плодовите магазини :)Затова смело напред, а боровинките за догодина ги остави!

    ОтговорИзтриване
  9. Много красив цвят! Звучи достатъчно лесно, за да ме изкуши да пробвам рецептата, но имам въпросче - процедурата с одеалото си е процес на темпериране и ако може да споделите какво одеало ползвате - по-плътно, памучно или поларено? Благодаря ви за отделеното време.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и много се радвам, че моето сладко от боровинки Ви направи впечатление :) Одеялото, което ползвам е по-плътно и дебело, за да може по дълго време да се задържи топлината.
      Опитайте го и задължително споделете дали Ви хареса резултата.
      Приятен ден и приятно сладкоборовинковарене :)

      Изтриване
  10. Руми, ти си много сладка може би повече от твоите сладка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люсинка :) Мерси много за хубавите думи, но специално със сладкото от боровинки ще е сложно да се конкурирам!!! Първо изчезва сред многото буркани и бурканчета вкъщи :)
      Сезона на сладкото от боровинки е в разгара си, хайде на боровинките !!!

      Изтриване
  11. Става страхотно,вече 2 година го правя по тази рецепта и няма грешка.Днес си купих боровинки и вече съм ги поръсила със захарта...Довечера ще го сваря и после ще ви почерпя!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ангелче, благодаря ти много че споделяш с мен:)
      Успех и много хубави и успешни сладка !!!

      Изтриване
  12. Прочетох рецептата за сладкото,защото до сега не съм правила от боровинки.На края не се ли слага лимонена киселина-така слагам на друг вид сладка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинявай за закъснелия отговор. Никога не използвам лимонена кисилина. За сладкото от боровинки използвам боровинки и захар. Досега не съм имала проблеми и става уникално. Опитай и ще видиш.

      Изтриване
  13. Здравейте!Интересува ме 2 дни ли трябва да стоят под одеялото???

    ОтговорИзтриване
  14. Не е задължително. Стига да са студени бурканите. Става супер вкусно сладкото.

    ОтговорИзтриване
  15. Правила съм много сладка, но точно от боровинки не.Само това не ми е ясно какво означава,повтаря се 2 пъти и се затваря в буркани.

    ОтговорИзтриване