Всичко за мен

Моята снимка
Terni, Italy
Просто една щастлива жена!!!

вторник, 27 декември 2011 г.

САЛАТА С ЦВЕКЛО

Макар че я имам написана тази салата в предишните публикации бих искала пак да я напиша, защото майонезата я правих сама.
Сварих цвеклото в пароварката и оставих да изстива. Докато чакам направих майонеза - всички продукти задължително трябва да са със стайна температура - 2 жълтъка, 1 ч.л. горчица, 0,5 ч.л. мед, 1 с.л. лимонов сок, 100 мл. зехтин - някой добавя и сол, но за мен солта от горчицата е предостатъчен, затова съвет от мен - добавете сол накрая ако е необходимо.
Към жълтъците добавих горчицата и меда. С телта започнах енергично да бъркам докато сместа стана еднородна.Продължавайки все така енергично да бъркам добавих зехтин на тънка струйка, постепенно, за да не стане на пластове соса. Когато соса стане гъст, добавям сока от лимон, веднага ще видите как соса променя цвета си, става бледо-жълт и по-рядък. Продължаваме още малко да бъркаме. Майонезата е готова.
Обелих цвеклото, рендосах го на едрото ренде, добавих 2 скилидки чесън рендосани на ситното ренде и майонезата. Разбърках и салатата е готова. Сервирах върху канапета от точени кори, отгоре украсих с ядки. Вкусно и здравословно!



3 коментара:

  1. Чудесна е, мила! Майонезата наистина ли само с тел бъркаш, аз имах рецепта някъде с миксер, веднъж се пробвах, ама нещо стана кофти:). Ще ти се доверя напълно при следващия ми опит. Прегръдки и весело посрещане на новата година!

    ОтговорИзтриване
  2. Понеже миксера ми е голям реших да не мотам 2 жълтъка с него и ползвах тел :) Важно е да се бърка енергично и непрекъснато. Благодаря за пожеланията :)

    ОтговорИзтриване
  3. Руми, Честита Нова година! Нека да е много щастлива, прекрасна и успешна! Пожелавам ти да се усмихваш на всеки един от идващите дни, а те са 366 тази година, с един повече! Прегръщам те!!!

    ОтговорИзтриване