Всичко за мен

Моята снимка
Terni, Italy
Просто една щастлива жена!!!

понеделник, 8 август 2011 г.

СЛАДКО ОТ СМОКИНИ

Никога досега не съм правила сладко от смокини :), сещам се че до това лято никога не съм яла и смокини:))) за което много съжалявам !!!
Миналата седмица, пазарувайки плодове реших да купя и няколко смокини, великолепни бяха на външен вид. Прибрах се, измих ги, опитах смокините за пръв път и установих, че всъщност е великолепен божи дар!!! Реших, че задължително трябва да направя сладко и ето ме с няколко снимки понеделнишки.
Само искам да добавя, че настроението ми се подобри стократно, когато установих, че всъщност сладкото от смокини, не е онова отровно зелено и хрупащо сладко, което продават по магазините и което опитах веднъж преди 10 години в една сладкарница с "Палачинки със сладко от смокини". Бях в шок от вида на прозрачно зеления им вид и не ми хареса съвсем.
А сега вече знам, кое кара хората да говорят с едни такива въздишки за сладкото със смокини...сетих се за песента на Васил Найденов -
След края на света

Дъх на старо вино,
сладко от смокини
скрити още в скрина
са още там.
Рецептата :3 кг. смокини,2 кг. захар,1 литър вода,2 лимона,1 капсулка течна ванилия.
В 1 литър вода сипах 2 кг. захар.Разбърках и сварих сироп.Докато се вари сипора измих снокините и им махнах дръжките.Сложих ги в дълбок леген и ги залях с вряла вода.Оставих така за 5 минутки.След 5 минути изсипах водата, прехвърлих смокините в тавата за варене на сладко и сипах сиропа върху смокините.Оставих да заври и отпених няколко пъти много добре, да няма нищо, сладкото да е прозрачно. Варих сладкото 15 минути и изключих.Оставих да изстине за няколко часа.При мен за една нощ. На сутринта пак варих сладкото за 15 минути.Накрая добавих сока от двата лимона и ванилията в сладкото. Разбърках добре и затворих бурканите. Затрупах ги с одеяло и оставих така за два дни да изстиват. Вчера опитах сладкото, стана страхотно, опитайте и вие да направите това сладко, мисля, че е страхотно!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар