Всичко за мен

Моята снимка
Terni, Italy
Просто една щастлива жена!!!

сряда, 15 февруари 2012 г.

Салата с целина


Рендето, което ползвам за да настържа зеленчуците. Рендето е на 100 години, но ми служи верно. Ако не намерите такова ренде, не губете вдъхновение, а потърсете рендето Бьорнер. Същата работа върши и даже според мен ще е по-удобно.

След като на 14 февруари сутринта докато пътувахме за работа чухме огромно количество съвети за афродизиаците в Любовната кулинария, и по-специално джинджифила. реших да проверя кое му е толкова полезното. Разлистих google.com и какво да видя!!! Джинджифила бил много полезен, а и бил препоръчителен за спазване на диети и правилно хранене, а ние нали се опитваме и засега успяваме :) Та ето какво пишат за този природен феномен - джинджифила. Най-често го използват за :
  • антиеметик / срещу повръщане, гадене
  • спазмолитично
  • антисептичен
  • противовъзпалителни
  • антибактериални
  • антивирусно
  • противогъбично
  • антитромботичен агент
  • аналгетик
  • успокоява кашлица
  • стимулант за кръвообращението
  • газогонно
  • отхрачващо
  • хипотензивен
  • увеличава притока на кръв към дадено място (локално)
  • стимулира изпотяването
  • отпуска периферните кръвоносни съдове
 А и да не забравяме за здравето на мъжете до нас, за тях това е било божия благословия. Ако добавяме от подправката когато готвим, обещават ни незабравими нощи :) и дни за много години напред.
Нали се сещате с моята лабилна психика какво ми струваше да доживея до края на деня за да отида да търся джинджифил из големите вериги. Успях да намеря няколко корена, за жалост поради липса на опит купих стар джинджифил и беше леко мек и сух, както и беше с твърди конци, пречеше на рендосването му за маринования джинджифил. Занапред ще зная, че трябва да търся твърди корени, а и да са по-дълги, че иначе е сложно да се рендосва на лентички. Идеите ми бяха 2, първата да направя маринован джинджифил и втората да направя полезна и вкусна салата. Сега ще ви напиша рецепта за салатата. А за маринования джинджифил ще дам рецепта, когато го опитам какво е станало или не е станало :)
И така, хайде да направим салатата: Сложих във фурната завито във фолио цвекло за 1 час на 200 градуса. Когато цвеклото се изпече и охлади започнах да правя салатата. Рендосах на вълшебното ми ренде 1 цвекло, 2 пресни моркова, 1 обелена зелена ябълка, парче целина големината горе долу като ябълката (ако не можете да намерите корен можете да използвате листа целина), накъсах парче салата Айсберг и добавих 1 ч.л. настърган джинджифил. Полях зеленчуците със сок от 1 лимон и 5 с.л. зехтин. Внимателно, въздушно разбърках всичко. Оставих за 30 минути в хладилника преди да сервирам за да може да се смесят ароматите и вкусовете на съставките. Аромата на салатата беше вълшебен и много свеж.
Беше ми много вкусно, мисля да си правя разтоварващи дни с такава салата в сряда и петък когато постя.
Кое му е полезното на тази салата:
1. За отслабване салата е перфектна само вижте съставките!!!
2. За стимулиране на работата на стомаха, на тънкото и дебелото черво, както и на жлъчката.
3. Помага на работата на сърцето и белия дроб.
4. Пречиства организма, благодарение на голямото количество фибри.
5. Поддържа имунната система.
Това са най-важните неща за всеки организъм.
Приятен апетит и искам да ви помоля, да си я направите тази салата, защото е много вкусна.

9 коментара:

  1. Руми, салатата е много вкусна, а и толкова колорит има в нея! Благодарение на теб открих червеното цвекло :). Сигурна съм, че е много полезна, като гледам продуктите. А най-вече е много вкусна! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Candy-чка, много се радвам че ти харесва червеното цвекло. Много вкусни неща стават с него, а и цвета не е за пренебрегване, кой друг зеленчук ще ти подари толкова настроение с цвета си :)

      Изтриване
  2. здравейте,искам да попитам какво ренде ползвате, ръчно или нещо друго, защото и аз много обичам салати с моркови и ряпа, но заради това стъргане много често се отказвам от тази вкусотия, варианта който сте описали също ще е вкусен, благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Във рецептата вмъкнах снимка на моето ренде. Подарък ми е. Купено е от Русия, там много се използва това ренде. Ако не успееш да намериш нещо подобно в нашите магазини, потърси рендето Бьорнер. Има и едни ренденца за тези ивички, наподобяват белачки за картофи и моркови, само че са със специални зъбчета и рендосват ивички, но да ти кажа честно пробвала съм ги и не ми хареса-неудобно е да рендосваш, а и има опасност да си нараниш пръстите. Но ако мислиш че ще успееш потърси в HIT или METRO. Там на щанда за белачки и дребни аксесуари за кухнята.

      Изтриване
    2. благодаря за отговора,ще потърся

      Изтриване
  3. Салата ми харесва-лека и вкусна...опитвала съм такава и бях доволна от вкуса и.Време е да си направя-благодаря ,че ме подсети,Руми!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Живка сега ще чакам от теб такава салата. Наистина е много вкусна. Хубав и успешен ден и от мен :)

    ОтговорИзтриване
  5. Салатата изглежда много приятна. Бих Ви предложила да пробвате със сурово червено цвекло. Приятна салата става и от настъргано сурово червено цвекло, морков и зеле. Подправя се с оцет/лимон, зехтин и счукан чесън на вкус. Приятен апетит.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ви много за хубавата и със сигурност вкусна рецепта за салата :) Задължително ще я пробваме. Вкъщи червеното цвекло е на почит, особено сега по време на великденските пости. Ще я готвя, варена, печена, прясна...само и само да има вкусни идеи.

      Изтриване